Tydzień wychowawcy klasy

Praktyczne materiały, eksperckie artykuły, gotowe narzędzia i wzory dokumentów – wszystko po to, aby wesprzeć Cię w organizacji i realizacji zadań wychowawcy w szkole. Każdego dnia udostępniamy bezpłatne materiały do pobrania: checklisty, scenariusze, ankiety, wzory pism i arkuszy – zgodne z aktualnym prawem oświatowym i realnymi potrzebami nauczycieli.

Termin: 29.12 - 4.01.2026 r. | Miejsce: Online | Udział: BEZPŁATNIE

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Każdego dnia udostępniamy bezpłatne materiały do pobrania: plany pracy, przykłady dokumentacji, arkusze dostosowań, kwestionariusze obserwacji, a także sprawozdania. Wszystko zgodnie z aktualnym prawem oświatowym i realnymi potrzebami nauczycieli.

Zapisz się, jeśli jesteś:

  • wychowawcą klasy,
  • nauczycielem współpracującym z wychowawcą,
  • dyrektorem szkoły lub placówki oświatowej.

Korzyści z udziału:

Image

dostaniesz sprawdzone narzędzia do godziny wychowawczej,

uporządkujesz obowiązki wychowawcy i zadbasz o bezpieczeństwo prawne,

Image

dowiesz się, jak prawidłowo wypełniać zadania wychowawcy w zakresie oceny zachowania, organizacji kształcenia specjalnego i pomocy p-p,

Image

ułatwisz sobie współpracę z rodzicami (także w sytuacjach trudnych),

Image

Poznaj program

1

29.12.2025r. | Zadania i obowiązki wychowawcy klasy

Poznasz zakres swoich zadań i obowiązków, zasady odpowiedzialności prawnej za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów, dowiesz się, jak rozliczać godziny ponadwymiarowe i doraźne zastępstwa oraz jak organizować zajęcia z uczniem objętym nauczaniem indywidualnym.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jakie są zadania i obowiązki wychowawcy?
  • Za co i kiedy wychowawca ponosi odpowiedzialność prawną?
  • Jak organizować zajęcia z uczniem na nauczaniu indywidualnym?
  • Jak rozliczać godziny ponadwymiarowe i zastępstwa?

2

30.12.2025r. | Godzina wychowawcza

Dowiesz się, jak planować i prowadzić godziny z wychowawcą, aby nie zamieniły się w „czas na poprawianie sprawdzianów”? Pokażemy też, jakie konsekwencje grożą za niewłaściwą realizację godzin wychowawczych i damy gotowe plany.

Odpowiadamy na pytania:

  • Czym grozi niewłaściwa realizacja godzin wychowawczych?
  • Jak dobrze wykorzystać czas z klasą?
  • Dlaczego godzina wychowawcza ≠ odrabianie zaległości przedmiotowych?

3

31.12.2025r. | Zebrania z rodzicami

Dowiesz się, jak przygotować i poprowadzić zebranie, aby rodzice chętnie uczestniczyli w spotkaniu i współpracowali. Poznasz 7 typowych błędów „nudnej wywiadówki” i nauczysz się, jak ich unikać.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jak zaplanować i poprowadzić angażujące zebranie?
  • Co zniechęca rodziców do udziału?C
  • zego nie robić na spotkaniach – przewodnik po błędach.

4

01.01.2026r. | Ocena zachowania

Poznasz zasady ustalania oceny klasyfikacyjnej, sposoby zasięgania opinii uczniów, a także jak postępować ze zastrzeżeniami do oceny śródrocznej. Dodatkowo – komplet ankiet i scenariusz warsztatów.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jakie zasady obowiązują przy ustalaniu oceny?
  • Jak i kiedy pytać uczniów o opinię?
  • Co zrobić, gdy pojawiają się zastrzeżenia do oceny?

5

02.01.2026r. | Współpraca z rodzicami

Dowiesz się, jak prowadzić trudne rozmowy z rodzicami – jak komunikować problemy dziecka, współpracować z rodziną dysfunkcyjną oraz postępować z rodzicami konfliktowymi. Otrzymasz również wzór opinii wychowawcy przygotowywanej dla kuratora.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jak komunikować problemy dziecka rodzicom?
  • Jakie są zasady współpracy z rodziną dysfunkcyjną?
  • Jak działać z rodzicami konfliktowymi konstruktywnie?

6

03.01.2026r. | Uczeń ze SPE – rola wychowawcy

Dowiesz się, jaka jest rola wychowawcy w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej i jakie miejsce zajmujesz w zespole opracowującym IPET. Poznasz praktyczne sposoby pracy z uczniem z orzeczeniem w klasie oraz otrzymasz gotowe ankiety do oceny realizacji IPET.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jakie są zadania wychowawcy w PPP wg rozporządzenia?
  • Jak wychowawca pracuje w zespole opracowującym IPET?
  • Jak wspierać ucznia z orzeczeniem w codziennej pracy klasy?

7

04.01.2026r. | Program wychowawczo-profilaktyczny

Od diagnozy potrzeb szkoły, przez przygotowania do ewaluacji PWP, po działania na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu nowego ucznia. Dostajesz pełen pakiet: arkusz obserwacyjny, ankiety ewaluacyjne, szablon raportu i wzór sprawozdania z realizacji PWP.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jak opracować program wychowawczo-profilaktyczny na rok szkolny?
  • Jak przeprowadzić diagnozę potrzeb i przygotować ewaluację?
  • Jak realnie zapobiegać wykluczeniu nowego ucznia w klasie?

Ekspertki

Psycholog, pedagog specjalny, mediator. Instruktor warsztatów umiejętności wychowawczych, pedagog terapeuta w zakresie języka polskiego i matematyki Specjalizuje się w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami.

Magdalena Bochenek:

Wicedyrektor w liceum ogólnokształcącym. Nauczyciel matematyki i informatyki z 35-letnim stażem. Egzaminator i współorganizator międzyszkolnych konkursów matematycznych. Autor wielu publikacji oświatowych i narzędzi pomocnych w pracy dyrektora.

Małgorzata Celuch:

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Marzenna Czarnocka:

Radca prawny, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz prawa oświatowego. Prowadzi kancelarię, w ramach której udziela pomocy prawnej zarówno nauczycielom, jak i dyrektorom i innym pracownikom szkół. Od kilku lat współpracuje ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego.

Michał Kowalski:

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, autorka szeregu publikacji poświęconej tematyce prawa administracyjnego i prawa pracy, współautorka komentarzy do ustawy o systemie oświaty i wielu publikacji z tego zakresu.

Anna Król:

Pedagog, socjoterapeutka, specjalistka ds. uzależnień, szkoleniowiec, przez wiele lat pracowała w Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie, szkoli rady pedagogiczne oraz pedagogów szkolnych.

Jagna Niepokólczycka-Gac:

Pracownik Kuratorium Oświaty, do kwietnia 2007 kierownik oddziału. Ma wieloletnie doświadczenie w sprawowaniu nadzoru pedagogicznego nad szkołami, w tym niepublicznymi; koordynator zadań wynikających z realizacji przez szkoły funkcji wychowawczej i opiekuńczej.

Wanda Pakulniewicz:

Nauczyciel dyplomowany z ponad 20 letnim stażem pracy, nauczyciel informatyki, nauczyciel bibliotekarz, przez wiele lat prezes Uczniowskiego Klubu Sportowego.

Małgorzata Sroka:

Z pedagog specjalny i nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Posiada długoletnie doświadczenie zawodowe zarówno jako nauczyciel, terapeuta, pedagog, jak i dyrektor przedszkola oraz dyrektor szkoły.

Katarzyna Szczepkowska:

Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.

Marta Wysocka:









*






* Pole oznaczone gwiazdką jest obowiązkowe

Wypełnij formularz i zapisz się na

Tydzień wychowawcy klasy

Wiedza i Praktyka sp. z o.o., ul. Łotewska 9A,03-918 Warszawa,

tel.: (22) 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl, Numer NIP: 526-19-92-256, Numer KRS: 0000098264 - Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy

w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Wysokość kapitału zakładowego: 200 000 zł.

Nr rejestrowy BDO: 000008579


Wszelkie prawa zastrzeżone (All rights reserved)