
Praktyczne materiały, eksperckie artykuły, gotowe narzędzia i wzory dokumentów – wszystko po to, aby wesprzeć Cię w organizacji i realizacji zadań wychowawcy w szkole. Każdego dnia udostępniamy bezpłatne materiały do pobrania: checklisty, scenariusze, ankiety, wzory pism i arkuszy – zgodne z aktualnym prawem oświatowym i realnymi potrzebami nauczycieli.
Termin: 29.12 - 4.01.2026 r. | Miejsce: Online | Udział: BEZPŁATNIE
Każdego dnia udostępniamy bezpłatne materiały do pobrania: plany pracy, przykłady dokumentacji, arkusze dostosowań, kwestionariusze obserwacji, a także sprawozdania. Wszystko zgodnie z aktualnym prawem oświatowym i realnymi potrzebami nauczycieli.
Zapisz się, jeśli jesteś:
dostaniesz sprawdzone narzędzia do godziny wychowawczej,
uporządkujesz obowiązki wychowawcy i zadbasz o bezpieczeństwo prawne,
dowiesz się, jak prawidłowo wypełniać zadania wychowawcy w zakresie oceny zachowania, organizacji kształcenia specjalnego i pomocy p-p,
ułatwisz sobie współpracę z rodzicami (także w sytuacjach trudnych),
1
29.12.2025r. | Zadania i obowiązki wychowawcy klasy
Poznasz zakres swoich zadań i obowiązków, zasady odpowiedzialności prawnej za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów, dowiesz się, jak rozliczać godziny ponadwymiarowe i doraźne zastępstwa oraz jak organizować zajęcia z uczniem objętym nauczaniem indywidualnym.
Odpowiadamy na pytania:
2
30.12.2025r. | Godzina wychowawcza
Dowiesz się, jak planować i prowadzić godziny z wychowawcą, aby nie zamieniły się w „czas na poprawianie sprawdzianów”? Pokażemy też, jakie konsekwencje grożą za niewłaściwą realizację godzin wychowawczych i damy gotowe plany.
Odpowiadamy na pytania:
3
31.12.2025r. | Zebrania z rodzicami
Dowiesz się, jak przygotować i poprowadzić zebranie, aby rodzice chętnie uczestniczyli w spotkaniu i współpracowali. Poznasz 7 typowych błędów „nudnej wywiadówki” i nauczysz się, jak ich unikać.
Odpowiadamy na pytania:
4
01.01.2026r. | Ocena zachowania
Poznasz zasady ustalania oceny klasyfikacyjnej, sposoby zasięgania opinii uczniów, a także jak postępować ze zastrzeżeniami do oceny śródrocznej. Dodatkowo – komplet ankiet i scenariusz warsztatów.
Odpowiadamy na pytania:
5
02.01.2026r. | Współpraca z rodzicami
Dowiesz się, jak prowadzić trudne rozmowy z rodzicami – jak komunikować problemy dziecka, współpracować z rodziną dysfunkcyjną oraz postępować z rodzicami konfliktowymi. Otrzymasz również wzór opinii wychowawcy przygotowywanej dla kuratora.
Odpowiadamy na pytania:
6
03.01.2026r. | Uczeń ze SPE – rola wychowawcy
Dowiesz się, jaka jest rola wychowawcy w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej i jakie miejsce zajmujesz w zespole opracowującym IPET. Poznasz praktyczne sposoby pracy z uczniem z orzeczeniem w klasie oraz otrzymasz gotowe ankiety do oceny realizacji IPET.
Odpowiadamy na pytania:
7
04.01.2026r. | Program wychowawczo-profilaktyczny
Od diagnozy potrzeb szkoły, przez przygotowania do ewaluacji PWP, po działania na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu nowego ucznia. Dostajesz pełen pakiet: arkusz obserwacyjny, ankiety ewaluacyjne, szablon raportu i wzór sprawozdania z realizacji PWP.
Odpowiadamy na pytania:
Psycholog, pedagog specjalny, mediator. Instruktor warsztatów umiejętności wychowawczych, pedagog terapeuta w zakresie języka polskiego i matematyki Specjalizuje się w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami.
Magdalena Bochenek:
Wicedyrektor w liceum ogólnokształcącym. Nauczyciel matematyki i informatyki z 35-letnim stażem. Egzaminator i współorganizator międzyszkolnych konkursów matematycznych. Autor wielu publikacji oświatowych i narzędzi pomocnych w pracy dyrektora.
Małgorzata Celuch:
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.
Marzenna Czarnocka:
Radca prawny, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz prawa oświatowego. Prowadzi kancelarię, w ramach której udziela pomocy prawnej zarówno nauczycielom, jak i dyrektorom i innym pracownikom szkół. Od kilku lat współpracuje ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego.
Michał Kowalski:
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, autorka szeregu publikacji poświęconej tematyce prawa administracyjnego i prawa pracy, współautorka komentarzy do ustawy o systemie oświaty i wielu publikacji z tego zakresu.
Anna Król:
Pedagog, socjoterapeutka, specjalistka ds. uzależnień, szkoleniowiec, przez wiele lat pracowała w Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie, szkoli rady pedagogiczne oraz pedagogów szkolnych.
Jagna Niepokólczycka-Gac:
Pracownik Kuratorium Oświaty, do kwietnia 2007 kierownik oddziału. Ma wieloletnie doświadczenie w sprawowaniu nadzoru pedagogicznego nad szkołami, w tym niepublicznymi; koordynator zadań wynikających z realizacji przez szkoły funkcji wychowawczej i opiekuńczej.
Wanda Pakulniewicz:
Nauczyciel dyplomowany z ponad 20 letnim stażem pracy, nauczyciel informatyki, nauczyciel bibliotekarz, przez wiele lat prezes Uczniowskiego Klubu Sportowego.
Małgorzata Sroka:
Z pedagog specjalny i nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Posiada długoletnie doświadczenie zawodowe zarówno jako nauczyciel, terapeuta, pedagog, jak i dyrektor przedszkola oraz dyrektor szkoły.
Katarzyna Szczepkowska:
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.
Marta Wysocka:
Wypełnij formularz i zapisz się na
Tydzień wychowawcy klasy
Wiedza i Praktyka sp. z o.o., ul. Łotewska 9A,03-918 Warszawa,
tel.: (22) 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl, Numer NIP: 526-19-92-256, Numer KRS: 0000098264 - Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy
w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Wysokość kapitału zakładowego: 200 000 zł.
Nr rejestrowy BDO: 000008579
Wszelkie prawa zastrzeżone (All rights reserved)