Tydzień nauczyciela współorganizującego kształcenie

Praktyczne materiały, eksperckie artykuły, gotowe narzędzia i wzory dokumentów – wszystko po to, aby wesprzeć Cię w organizacji i realizacji zadań nauczyciela współorganizującego w szkole.

Termin: 29.09 - 5.10.2025 r. | Miejsce: Online | Udział: BEZPŁATNIE

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Każdego dnia udostępniamy bezpłatne materiały do pobrania: plany pracy, przykłady dokumentacji, arkusze dostosowań, kwestionariusze obserwacji, a także sprawozdania. Wszystko zgodnie z aktualnym prawem oświatowym i realnymi potrzebami nauczycieli.

Zapisz się, jeśli jesteś:

  • nauczycielem współorganizującym kształcenie
  • nauczycielem na co dzień współpracującym z nauczycielem współorganizującym
  • dyrektorem szkoły lub placówki oświatowej

Korzyści z udziału:

Image

otrzymasz praktyczne, merytoryczne materiały do wykorzystania w codziennej pracy

uporządkujesz dokumentację zgodnie z obowiązującymi przepisami

Image

pobierzesz gotowe narzędzia i wzory, które ułatwią Ci pracę z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

Image

ułatwisz sobie codzienną pracę – wszystko, czego potrzebujesz znajduje się w jednym miejscu, dostępne online

Image

Poznaj program

1

29.09.2025r. | Zadania, obowiązki i rola nauczyciela współorganizującego kształcenie

Nauczyciel wspomagający pełni szczególną rolę w procesie edukacji włączającej – wspiera nauczycieli przedmiotowych, uczniów oraz rodziców. Jego zadania obejmują zarówno współprowadzenie zajęć edukacyjnych, jak i współpracę z innymi nauczycielami w zakresie dostosowania metod pracy.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jakie są obowiązki nauczyciela współorganizującego w szkole i przedszkolu?
  • Jakie zajęcia może prowadzić nauczyciel wspomagający?
  • W jaki sposób określić zakres odpowiedzialności i uprawnień w codziennej pracy?

2

30.09.2025r. | Dokumentacja prowadzona przez nauczyciela wspomagającego

Prowadzenie dokumentacji to obowiązek, który pozwala na rzetelne monitorowanie pracy i potrzeb ucznia. Nauczyciel współorganizujący przygotowuje m.in. plany pracy, karty ucznia i arkusze dostosowań.

Odpowiadamy na pytania:

  • Czy plan pracy nauczyciela wspomagającego jest obowiązkowy?
  • Jakie dokumenty musi prowadzić nauczyciel współorganizujący?
  • Jak wykorzystać kartę ucznia i arkusz dostosowań w praktyce?

3

01.10.2025r. | Nauczyciel współorganizujący kształcenie w szkole ponadpodstawowej

W pracy w szkołach ponadpodstawowych pojawiają się szczególne wyzwania – większa samodzielność uczniów i bardziej złożone treści nauczania. Nauczyciel wspomagający odgrywa ważną rolę w zapewnieniu uczniom dostosowanych warunków edukacyjnych.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jak odnaleźć się w roli nauczyciela wspomagającego w szkole ponadpodstawowej?
  • Jak wygląda praca z uczniem w spektrum autyzmu na tym etapie edukacji?
  • W jaki sposób prowadzić obserwację ucznia na lekcji?

4

02.10.2025r. | Siła zespołu – jak współpracować z nauczycielami w klasie

Efektywne wsparcie uczniów wymaga ścisłej współpracy nauczyciela wspomagającego z nauczycielami przedmiotów. To wspólne planowanie, dzielenie się doświadczeniami i opracowywanie rozwiązań służących uczniowi.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jak organizować współpracę nauczyciela wspomagającego z innymi nauczycielami?
  • Jak wygląda współpraca w klasie integracyjnej?
  • Jak stworzyć plan i program współpracy między nauczycielami?

5

03.10.2025r. | Rodzice jako partnerzy – wspólne wsparcie ucznia

Rodzice są najważniejszym partnerem szkoły w procesie wspierania ucznia. Nauczyciel współorganizujący, budując relacje oparte na zaufaniu i otwartej komunikacji, wzmacnia efektywność podejmowanych działań.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jakie są zasady współpracy z rodzicami uczniów ze SPE?
  • Czy nauczyciel wspomagający musi uczestniczyć w zebraniach z rodzicami?
  • Jak prowadzić rozmowę z rodzicem dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych?

6

04.10.2025r. | Praktyczne wskazówki i narzędzia do codziennej pracy

Codzienna praca nauczyciela współorganizującego to także poszukiwanie praktycznych narzędzi, które ułatwią wspieranie ucznia. Wśród nich znajdują się karty pracy, schematy i systemy nagród, pomocne w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu i ADHD.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jak wspierać ucznia ze spektrum autyzmu w praktyce?
  • Jak przygotować plan aktywności, schematy i system nagród?
  • Jak wykorzystać karty pracy do treningu umiejętności społecznych?

7

05.10.2025r. | Sprawozdanie z pracy

Podsumowanie działań to ważny element pracy nauczyciela współorganizującego. Dzięki sprawozdaniu można rzetelnie udokumentować osiągnięcia i wskazać dalsze potrzeby ucznia.

Odpowiadamy na pytania:

  • Jak napisać sprawozdanie z pracy nauczyciela wspomagającego?
  • Jak ująć działania indywidualne i zespołowe w dokumencie?
  • Jakie elementy powinno zawierać sprawozdanie z przedszkola i szkoły?

Ekspertki

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Marzenna Czarnocka:

pedagożka specjalna, aktualnie w szkole jako nauczycielka wspomagająca, terapeutka dla dzieci ze specjalnymi potrzebami. Tworzy materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnościami oraz uczniów dla dzieci pochodzących z Ukrainy, które nie mówią po polsku lub poziom języka jest niewystarczający do swobodnej komunikacji.

Sofiya Revkovych:

prawniczka i polonistka, redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy.

Marta Wysocka:

nauczyciel współorganizujący kształcenie w Powiatowym Zespole Szkół w Lędzinach. Absolwentka pedagogiki socjalno-opiekuńczej, wczesnoszkolnej, przedszkolnej, oligofrenopedagogiki oraz edukacji i terapii osób w spektrum autyzmu. Instruktorka ZHP.

Małgorzata Sitnik-Strugaru:

nauczycielka matematyki i informatyki z 20-letnim stażem. Wicedyrektor zespołu szkół. Czynny egzaminator i współorganizator międzyszkolnych konkursów matematycznych. Autorka wielu publikacji oświatowych i narzędzi pomocnych w pracy dyrektora.

Małgorzata Celuch:

pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo-wychowawczy.

Katarzyna Lewandowska-Staroń:









*






* Pole oznaczone gwiazdką jest obowiązkowe

Wypełnij formularz i zapisz się na

Tydzień nauczyciela współorganizującego kształcenie

Wiedza i Praktyka sp. z o.o., ul. Łotewska 9A,03-918 Warszawa,

tel.: (22) 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl, Numer NIP: 526-19-92-256, Numer KRS: 0000098264 - Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy

w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Wysokość kapitału zakładowego: 200 000 zł.

Nr rejestrowy BDO: 000008579


Wszelkie prawa zastrzeżone (All rights reserved)