Praktyczne materiały, eksperckie artykuły, gotowe narzędzia i wzory dokumentów – wszystko po to, aby wesprzeć Cię w organizacji i realizacji zadań nauczyciela współorganizującego w szkole.
Termin: 29.09 - 5.10.2025 r. | Miejsce: Online | Udział: BEZPŁATNIE
Każdego dnia udostępniamy bezpłatne materiały do pobrania: plany pracy, przykłady dokumentacji, arkusze dostosowań, kwestionariusze obserwacji, a także sprawozdania. Wszystko zgodnie z aktualnym prawem oświatowym i realnymi potrzebami nauczycieli.
Zapisz się, jeśli jesteś:
otrzymasz praktyczne, merytoryczne materiały do wykorzystania w codziennej pracy
uporządkujesz dokumentację zgodnie z obowiązującymi przepisami
pobierzesz gotowe narzędzia i wzory, które ułatwią Ci pracę z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
ułatwisz sobie codzienną pracę – wszystko, czego potrzebujesz znajduje się w jednym miejscu, dostępne online
1
29.09.2025r. | Zadania, obowiązki i rola nauczyciela współorganizującego kształcenie
Nauczyciel wspomagający pełni szczególną rolę w procesie edukacji włączającej – wspiera nauczycieli przedmiotowych, uczniów oraz rodziców. Jego zadania obejmują zarówno współprowadzenie zajęć edukacyjnych, jak i współpracę z innymi nauczycielami w zakresie dostosowania metod pracy.
Odpowiadamy na pytania:
2
30.09.2025r. | Dokumentacja prowadzona przez nauczyciela wspomagającego
Prowadzenie dokumentacji to obowiązek, który pozwala na rzetelne monitorowanie pracy i potrzeb ucznia. Nauczyciel współorganizujący przygotowuje m.in. plany pracy, karty ucznia i arkusze dostosowań.
Odpowiadamy na pytania:
3
01.10.2025r. | Nauczyciel współorganizujący kształcenie w szkole ponadpodstawowej
W pracy w szkołach ponadpodstawowych pojawiają się szczególne wyzwania – większa samodzielność uczniów i bardziej złożone treści nauczania. Nauczyciel wspomagający odgrywa ważną rolę w zapewnieniu uczniom dostosowanych warunków edukacyjnych.
Odpowiadamy na pytania:
4
02.10.2025r. | Siła zespołu – jak współpracować z nauczycielami w klasie
Efektywne wsparcie uczniów wymaga ścisłej współpracy nauczyciela wspomagającego z nauczycielami przedmiotów. To wspólne planowanie, dzielenie się doświadczeniami i opracowywanie rozwiązań służących uczniowi.
Odpowiadamy na pytania:
5
03.10.2025r. | Rodzice jako partnerzy – wspólne wsparcie ucznia
Rodzice są najważniejszym partnerem szkoły w procesie wspierania ucznia. Nauczyciel współorganizujący, budując relacje oparte na zaufaniu i otwartej komunikacji, wzmacnia efektywność podejmowanych działań.
Odpowiadamy na pytania:
6
04.10.2025r. | Praktyczne wskazówki i narzędzia do codziennej pracy
Codzienna praca nauczyciela współorganizującego to także poszukiwanie praktycznych narzędzi, które ułatwią wspieranie ucznia. Wśród nich znajdują się karty pracy, schematy i systemy nagród, pomocne w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu i ADHD.
Odpowiadamy na pytania:
7
05.10.2025r. | Sprawozdanie z pracy
Podsumowanie działań to ważny element pracy nauczyciela współorganizującego. Dzięki sprawozdaniu można rzetelnie udokumentować osiągnięcia i wskazać dalsze potrzeby ucznia.
Odpowiadamy na pytania:
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.
Marzenna Czarnocka:
pedagożka specjalna, aktualnie w szkole jako nauczycielka wspomagająca, terapeutka dla dzieci ze specjalnymi potrzebami. Tworzy materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnościami oraz uczniów dla dzieci pochodzących z Ukrainy, które nie mówią po polsku lub poziom języka jest niewystarczający do swobodnej komunikacji.
Sofiya Revkovych:
prawniczka i polonistka, redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy.
Marta Wysocka:
nauczyciel współorganizujący kształcenie w Powiatowym Zespole Szkół w Lędzinach. Absolwentka pedagogiki socjalno-opiekuńczej, wczesnoszkolnej, przedszkolnej, oligofrenopedagogiki oraz edukacji i terapii osób w spektrum autyzmu. Instruktorka ZHP.
Małgorzata Sitnik-Strugaru:
nauczycielka matematyki i informatyki z 20-letnim stażem. Wicedyrektor zespołu szkół. Czynny egzaminator i współorganizator międzyszkolnych konkursów matematycznych. Autorka wielu publikacji oświatowych i narzędzi pomocnych w pracy dyrektora.
Małgorzata Celuch:
pracownik nadzoru pedagogicznego, specjalista ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych, dostępności, trener oświaty i kompetencji miękkich, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, egzaminator z listy OKE Warszawa, trener wspomagania w rozwoju kompetencji kluczowych, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel języka polskiego, niemieckiego, historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog opiekuńczo-wychowawczy.
Katarzyna Lewandowska-Staroń:
Wypełnij formularz i zapisz się na
Tydzień nauczyciela współorganizującego kształcenie
Wiedza i Praktyka sp. z o.o., ul. Łotewska 9A,03-918 Warszawa,
tel.: (22) 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl, Numer NIP: 526-19-92-256, Numer KRS: 0000098264 - Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy
w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Wysokość kapitału zakładowego: 200 000 zł.
Nr rejestrowy BDO: 000008579
Wszelkie prawa zastrzeżone (All rights reserved)